Atmosfera u učionici u južnokorejskom gradu Masanu djeluje kako tipična školska. Vrijedni đaci sjede za svojim stolovima i slušaju predavanje. Ipak, nešto je neobično u ovom prizoru. Umjesto očekivanog predavača, za katedrom stoji nastavnik od plastike i kompjuterskih procesora.
Nije to prizor iz naučno-fantastičnih filmova. Za učenike ove škole sasvim je normalno da ih engleski uči upravo on - Engkey, učitelj - robot.
Ovaj dio programa u dvije osnovne škole pokrenula je južnokorejska vlada. U njihovoj zemlji roboti se koriste u raznim edukativnim programima, a planira se i proširenje takozvanog "R-learninga".
Mun-Taek Choi je inžinjer korejskog Instituta nauke i tehnologije i radi na razvoju Engkeya. Posao je to koji finansira vlada.
Za CNN ovaj stručnjak je izjavio da roboti značajno pomažu u povećanju zainteresovanosti i motivacije učenika koji uče engleski jezik i vještine.
Do kraja ove godine 36 Engkeysa će biti raspoređeni u 18 osnovnih škola u gradu Daeguu.
Ovaj robot na ekranu prikazuje lice pravog nastavnika koji njime upravlja izvan učionice, a neki čak i iz Australije.
Osim što je ovaj način edukacije popularan među djecom, on rješava problem pronalaska predavača kojima je engleski maternji jezik u Južnoj Koreji, objašnjava Choi. Roboti, dakle, nisu zamijenili nastavnike, već im zapravo predstavljaju asistente.
Engkeyi nisu jedini roboti koji pomažu u edukaciji u ovoj zemlji. U obdaništima u gradu Daejeonu robot iRobi i robot-pas Genibo pružaju usluge vaspitačicama.
IRobi bilježi jesu li sva djeca prisutna i prepoznaje im izraze lica, te ih pita kakvog su raspoloženja, dok Genibo, zamišljen kao robot-kućni ljubimac, uči djecu plesanju i gimnastici.
Do kraja godine u obdaništima širom zemlje bit će uvedeno 830 ovih robota. Cilj je da do 2013. svako odbanište ima po jednog od njih.
"Djeca osjećaju da su im roboti prijatelji", kaže Bum-Jae You iz Cognitive Robotics Centera. "Roboti su veoma korisni kako bi se povećala koncentracija djece na času."
Nastavnici zasad ne trebaju brinuti da će ih roboti zamijeniti u poslu koji obavljaju.
"Zbog ograničenja današnje tehnologije, roboti ne mogu u potpunosti zamijeniti ljude u oblasti obrazovanja", objašnjava Choi.
Postoje sumnje da li će oni ikad biti u stanju da to učine. Roboti nisu loš dodatak učionicama, ali, prema riječima profesora vještačke inteligencije, Noela Sharkeya, ako djeca dovoljno dugo uče od robota, mogu imati problema s vezivanjem.
"Roboti nemaju razumijevanja, oni samo procesuiraju", kaže Sharkey za CNN.
Nema komentara:
Objavi komentar